Ogłaszenie naboru dla kandydatów na ekspertów uczestniczących w procesie wyboru i realizacji projektów dofinansowanych w ramach FEŚ-2021-2027

Zarząd Województwa Świętokrzyskiego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej programem regionalnym Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 dla działań finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (dalej: FEŚ 2021-2027) informuje o możliwości ubiegania się o wpis do Wykazu Ekspertów prowadzonego dla programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027  w części dotyczącej EFRR

I. Ogłasza się nabór kandydatów na ekspertów uczestniczących w procesie wyboru i realizacji projektów dofinansowanych w ramach FEŚ-2021-2027 w następujących dziedzinach:

- MOBILNOŚĆ MIEJSKA

Dziedzina obejmuje swoim zakresem m.in.:

  1. Infrastrukturę oraz tabor na potrzeby transportu zbiorowego, w tym integrację różnych form mobilności w postaci centrów przesiadkowych dla transportu publicznego (np. tabor bezemisyjny, pętle autobusowe, wysepki, przystanki i wiaty z aktywną informacją pasażerską, zaplecze techniczne do obsługi taboru autobusowego, centra przesiadkowe, obiekty P&R i B&R, dworce intermodalne, dedykowane pasy ruchu dla komunikacji miejskiej, drogi dla pieszych, azyle i przejścia dla pieszych, sygnalizacja świetlna, infrastruktura rowerowa, piesza i pieszo-rowerowa, rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, Inteligentne Systemy Transportowe (ITS), systemy współdzielenia środków transportu oraz systemy integracji taryfowej i wdrażające koncepcję „Mobilność jako usługa” (MaaS), systemy biletowe i systemy planowania podróży), infrastrukturę ładowania i tankowania bezemisyjnych środków transportu, a także systemów autonomicznych w transporcie miejskim.
  2. Rozwój infrastruktury dla ruchu niezmotoryzowanego z uwzględnieniem zwiększania bezpieczeństwa ruchu - drogi dla rowerów/drogi dla pieszych i rowerów (np. drogi rowerowe, drogi dla pieszych i rowerów, spójne sieci tras rowerowych, stojaki i wiaty rowerowe, stacje samoobsługowej naprawy rowerów, likwidację utrudnień i zagrożeń w ruchu pieszym i rowerowym, tworzenie możliwie bezkolizyjnych, ciągłych i bezpośrednich tras pieszych, doświetlenie przejść dla pieszych i inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów).

Ocena wykonalności rzeczowej projektów w zakresie kryteriów techniczno-technologicznych wiąże się z analizą dokumentacji technicznej projektu, weryfikacją rozwiązań technicznych
i technologicznych pod kątem spełniania obowiązujących norm i standardów oraz ich zasadności w kontekście celów projektu.

Preferowane osoby z wykształceniem technicznym w specjalności drogowej/kolejowej lub w zakresie transportu – mile widziane posiadanie uprawnień budowlanych w ww. specjalnościach lub równoważnych.

- INFRASTRUKTURA DROGOWA

Dziedzina obejmuje swoim zakresem m.in.: zwiększenie dostępności transportowej województwa, która zostanie osiągnięta poprzez poprawę powiązań sieci dróg wojewódzkich z siecią TEN-T, ważnymi węzłami logistycznymi, miejscami inwestycyjnymi oraz innymi gałęziami zrównoważonego transportu (m.in. terminale intermodalne, węzły kolejowe) jak również poprzez budowę obwodnic.

Inwestycje w infrastrukturę drogową będą skierowane na poprawę stanu sieci dróg wojewódzkich. Wsparciem zostaną objęte następujące kategorie inwestycji w infrastrukturę dróg wojewódzkich:

- zapewnienie niezbędnych połączeń do TEN-T, a także niezbędnych połączeń do miejsc inwestycyjnych, centrów logistycznych oraz innych gałęzi zrównoważonego transportu (np. terminali intermodalnych, węzłów kolejowych);

- budowa lub przebudowa dróg wojewódzkich w celu umożliwienia wykonywania codziennych przewozów publicznego transportu zbiorowego o charakterze użyteczności publicznej;

- budowa obwodnic (w ciągu dróg wojewódzkich) w celu eliminacji niedogodności wynikających z przebiegającego ruchu tranzytowego, przede wszystkim w celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń;

- rozwój Inteligentnych Systemów Transportowych, jako element kompleksowych projektów;

- budowa infrastruktury ładowania/ tankowania samochodów zeroemisyjnych jako element kompleksowych projektów.

- budowa chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-jezdnych i infrastruktury towarzyszącej w pasie drogowym, nie związanej z drogą w zakresie ochrony środowiska i infrastruktury społeczeństwa informacyjnego, tj. kanalizacja teletechniczna i przepusty dla zwierząt,

- budowa urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym m. in. Urządzenia sterowania ruchem, środki uspokojenia ruchu, urządzenia systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu.

Ocena wykonalności rzeczowej projektów w zakresie kryteriów techniczno-technologicznych wiąże się z analizą dokumentacji technicznej projektu, weryfikacją rozwiązań technicznych
i technologicznych pod kątem spełniania obowiązujących norm standardów oraz ich zasadności w kontekście celów projektu.

Preferowane osoby z wykształceniem technicznym w specjalności drogowej lub mostowej.

- ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII, MAGAZYNY ENERGII

Dziedzina obejmuje swoim zakresem m.in.:

  1. Budowa lub rozbudowa instalacji do produkcji energii elektrycznej z OZE - wraz
    z przyłączami i możliwością budowy magazynów energii działających na potrzeby danego źródła OZE w zakresie wytwarzania energii z:
  • wiatru (o mocy instalacji nie większej niż 5 MWe),
  • biomasy (o mocy instalacji nie większej niż 5 MWe),
  • wody (o mocy instalacji nie większej niż 5 MWe),
  • promieniowania słonecznego (o mocy instalacji nie większej niż 0,5 MWe),
  • biogazu (o mocy instalacji nie większej niż 0,5 MWe), wodoru odnawialnego, biometanu,
  • biopaliw II i III generacji.
  1. Budowa lub rozbudowa instalacji do produkcji ciepła z odnawialnych źródeł energii wraz z możliwością budowy magazynów ciepła działających na potrzeby danego źródła OZE:
  • biomasy (o mocy instalacji nie większej niż 5 MWth),
  • biogazu (o mocy instalacji nie większej niż 0,5 MWth),
  • geotermii (o mocy instalacji nie większej niż 2 MWth),
  • promieniowania słonecznego (o mocy instalacji nie większej niż0,5 MWth).

Preferowane osoby z wykształceniem technicznym w zakresie: budownictwa, elektryki, energetyki, hydrotechniki – mile widziane posiadanie uprawnień budowlanych do projektowania i/lub kierowania robotami budowlanymi, o profilu związanym z ochroną środowiska lub prawem w zakresie ocen oddziaływania na środowisko.

 

- ANALIZA FINANSOWO-EKONOMICZNA.

Ekspert zewnętrzny z tej dziedziny będzie dokonywał analizy finansowej projektów  ubiegających się o dofinansowanie w ramach FEŚ 2021-2027, pod kątem kryteriów dotyczących analizy kosztów i korzyści oraz ekonomicznej stopy zwrotu.

  1. Kandydatem na eksperta może zostać osoba, która:

         a) posiada wykształcenie wyższe oraz spełnia jeden z następujących warunków:

  • posiada wykształcenie w zakresie zarządzania lub ekonomii lub finansów lub rachunkowości lub pokrewne oraz posiada minimum 2-letnie doświadczenie w sporządzaniu lub weryfikowaniu analiz finansowych i ekonomicznych,
  • ukończyła studia podyplomowe w zakresie sporządzania lub weryfikacji analiz finansowych i ekonomicznych oraz posiada minimum 2-letnie doświadczenie w sporządzaniu lub weryfikowaniu analiz finansowych i ekonomicznych,
  • posiada wykształcenie w zakresie informatyki lub pokrewne oraz posiada minimum 2-letnie doświadczenie w sporządzaniu lub weryfikowaniu analiz finansowych i ekonomicznych;

      2. Warunki i dokumenty dodatkowe (nieobligatoryjne):

  • pisemna rekomendacja instytucji/organizacji, z którą kandydat na eksperta współpracował lub współpracuje (wskazująca czas i zakres współpracy) w zakresie tematycznie związanym z działaniem do którego prowadzony jest nabór kandydatów na ekspertów, np.: rekomendacja pracodawcy/zleceniodawcy, szkoły wyższej, samorządu zawodowego, izby gospodarczej, itp.
  • dokumenty potwierdzające doświadczenie w zakresie sporządzania lub weryfikacji analiz finansowych i ekonomicznych dla projektów teleinformatycznych.

 

II. Warunki uczestnictwa w naborze.

O wpisanie do Wykazu może ubiegać się osoba, która łącznie spełnia poniższe warunki:

  1. korzysta z pełni praw publicznych,
  2. posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
  3. nie został skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. posiada wiedzę, umiejętności, doświadczenie lub wymagane uprawnienia w dziedzinie objętej programem regionalnym FEŚ 2021–2027, w ramach której kandydat ubiega się o wpis,
  5. posiada doświadczenie zawodowe i (lub) naukowe wskazanej dziedzinie eksperckiej,
  6. Ekspert podczas pełnienia swoich funkcji na rzecz Instytucji Zarządzających, Pośredniczących lub Wdrażających nie został wykreślony z Listy Ekspertów,
  7. nie jest osobą świadczącą usługi w zakresie opracowywania wniosków o dofinansowanie projektów (formularz i/lub załączniki) ubiegających się o wsparcie w ramach Programu FEŚ 2021-2027 lub zatrudnioną w firmach/instytucjach świadczących takie usługi;

 

III. Termin i miejsce składania wniosków:

Zgłoszenia należy wysłać listem poleconym lub złożyć osobiście w Sekretariacie Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w terminie od 11 lipca 2023 roku do 16 sierpnia 2023 roku.

 

Adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

Departament Inwestycji i Rozwoju Sienkiewicza 63, 25-002 Kielce z dopiskiem:

EKSPERCI FEŚ 2021-2027 – EFRR

Sekretariat DIR przyjmuje zgłoszenia w pok. 213 (p. II) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy - tj. 7.30 – 15.30.

Decyduje data wpływu zgłoszenia na podany powyżej adres.

 

IV. Informacje dodatkowe.

Dodatkowe informacje związanych z naborem kandydatów na ekspertów można uzyskać
w Departamencie Inwestycji i Rozwoju Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, ul. Sienkiewicza 63 w Kielcach oraz pod numerami telefonów: 041 395 13-69 lub 041 395 13-77.

 

V. Wniosek o wpis na listę ekspertów powinien zawierać następujące załączniki:
1. Kwestionariusz osobowy kandydata na eksperta;

  1. Oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających w zapisów Art. 81. ust. 4 USTAWY
    z dnia 28 kwietnia 2022r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 1079);
  2. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
  3. Dokumenty poświadczające wykształcenie i doświadczenie kandydata na Eksperta.

Do pobrania

Zał.1 Procedura naboru ekspertów